Ja, we zijn er! - Reisverslag uit Oosterhesselen, Nederland van gerardengarmainindia - WaarBenJij.nu Ja, we zijn er! - Reisverslag uit Oosterhesselen, Nederland van gerardengarmainindia - WaarBenJij.nu

Ja, we zijn er!

Door: Garma

Blijf op de hoogte en volg

23 November 2013 | Nederland, Oosterhesselen

We zijn nu dus in Bangalore. Een wereld van verschil met Nederland. Vooral de jongens hebben best een zware taak; scherp eten, warm, ze moeten zich gedragen !!, hebben al lessen bijgewoond, eten met de handen, heel druk en hard toeterend verkeer, enz. Maar tot nu toe doen ze het heel aardig! Vooral Luc weet zich goed tussen de Indiase jongens te mengen en kletst al aardig met ze weg. Gelukkig is voetbal hier ook een populaire sport, maar niet zo populair als cricket natuurlijk.
We hadden natuurlijk al veel eerdereen berichtje willen schrijven, maar het internet lag er in de hele buurt uit. Ze zijn hier overal aan het bouwen en dat gaat er soms best primitief aan toe; steigers van bamboe met touw, een vrachtwagen met zand met een pan leegscheppen, etc. En zo hadden ze dan ook de internetkabel doorgeknipt...
Ook zit ik nu ook op het dak te typen, want in huis is geen wifiverbinding. Lastig met skypen dus. Maar wie weet kan dat nog verbeteren.
Ondertussen dus ook eindelijk jullie berichtjes gelezen, ontzettend leuk! Jullie zijn allemaal benieuwd naar foto's; ik zal ze erop proberen te krijgen.. Maar voor nu eerst; groeten en hou vol in de vrieskouw (28 graden is ook niet alles!)

Gerard, Garma, Luc, Bart en Rien

  • 23 November 2013 - 11:06

    Jannet:

    Hai allemaal,

    fijn dat jullie allemaal goed zijn aangekomen en de reis voorspoedig is verlopen.
    Wat een mooi verhaal. Ik zie allerlei beelden voor me als ik de woorden lees. Ik begrijp dat het voor jullie maar met name voor de kids een hele aanpassing is.
    Ook ik ben benieuwd naar de foto's maar zal begrijpen dat andere dingen voorgaan of dat het technisch niet mogelijk is.

    Zorg goed voor jezelf, Gerard en de kids. Dan komt het allemaal goed.

    Tot horens...
    Jannet


  • 23 November 2013 - 11:30

    Fenny:

    Hoi! Mooi dat jullie goed aangekomen zijn, leuk om te lezen hoe het er daar aan toe gaat.
    Ja wat een verschil met hier!
    Ik wou jullie schrijven dat ik wel wat jaloers ben nu wij de 1e nachtvorst al weer hebben gehad maar ja idd 28 graden is ook niet alles, bedankt voor deze relativering:).
    Wat goed dat Luc al aan het socializen is, wat een toppertje.
    Lieve groeten vanuit Grunn, ik hou de berichtjes van jullie in de gaten.



  • 23 November 2013 - 11:44

    Irma:

    Hallo Allemaal, fijn om te lezen, dat kan ik me goed inplaatsen! jullie allerbeste toegewenst, Garma en wij wachten het gewoon af, voor in de toekomst rechstreeks contact te krijgen,. gaan jullie goed, groet Irma,

  • 23 November 2013 - 13:41

    Voetbalteam VIOS E2:

    He Bart,

    Cool dat je daar ook kunt voetballen. Dan kun je de kinderen daar mooi voetbal leren en keepen.
    We hebben vanochtend onze bekerwedstrijd gespeeld zonder jou. En dat viel niet mee.
    We hebben wel goed gespeeld, maar...................verloren met 7-5. Dit kwam natuurlijk, omdat
    we jou moesten missen.

    We laten gauw weer wat van ons horen.

    Voetbal Groeten,

    Vios E2

  • 23 November 2013 - 19:21

    Aaffien:

    Hallo allemaal, goed om iets te horen! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en de eerste dagen alweer achter de rug hebben......was leuk om elkaar even op Schiphol te zien! Veel succes met alles en 28 graden vind ik geloof ik toch wat lekkerder dan rondom 0....groetjes, Aaffien

  • 23 November 2013 - 20:20

    Anneke:

    Hoi allemaal,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Zal wel even wennen zijn....
    In welke taal communiceren jullie? Gelukkig is voetbal internationaal, dus woorden zijn niet nodig.
    Ben benieuwd naar al jullie avonturen en werk.
    Wel jaloers op jullie tropische temperaturen, hier is het al weer behoorlijk kil en de houtkachtel is al weer volop in gebruik.
    We denken aan jullie! Groetjes, Terry en Anneke

  • 25 November 2013 - 08:06

    Marjan:

    Hoihoi allemaal,

    Fijn dat de eerste opstart goed is. Natuurlijk is het aanpassen geblazen en je verwonderen over alles wat anders in dan we gewend zijn, vooral voor de jongens. Fijn dat Luc zo lekker gaat, ik had niet anders verwacht. :-)
    Nu komt Jelle...

    Hoi

  • 25 November 2013 - 08:11

    Jelle:

    Hoi Luc,
    Hoe gaat het? :)
    Hebben ze daar ook zwembaden als het zo warm is?
    Vind je het leuk daar?

    Nou doei, van Jelle

  • 25 November 2013 - 10:41

    :

    hoi Jelle en Marjan

    dat er zwembaden zijn weten we nog niet.
    Maar het is hier heel leuk en warm.
    Je kunt nu ook whats appen met mij (het zal niet altijd kunnen want de wifi is hier niet zo goed).
    Ik kom zeker thuis met een souveniertje voor je.
    ik heb al een paar vriendjes in mijn Engelse klas.
    maar natuurlijk blijf jij mijn beste vriend.
    missen ze mij al op school?
    de skype kan wel maar niet altijd vanwege de wifi


    groetjes.Luc =-)



  • 25 November 2013 - 10:47

    Nicole:

    Hallo allemaal!

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Hopelijk is het Indiaas eten beter dan hetgeen ik laatst heb gemaakt

  • 12 December 2013 - 17:00

    Henk En Wiepke Vleems:

    Hallo allemaal,lees voor het eerst jullie reisverslag, begint hier wat kouder te worden.
    Was best leuk met gees in winter sfeer.jammer dat je niet mee kon doen Gerard,maar begrijp
    Wel dat je deze uitdaging naar India niet wilde missen.
    We zullen jullie reisverslagen blijven volgen en nog veel plezier daar

    Gr. Henk enWiep

  • 24 December 2013 - 20:22

    Sinie Van Der Weide:

    Geniet maar van de zon. Hier is het de laatste dagen regen en donker. Ben benieuwd wat jullie daar verder allemaal doen. Groetjes van de godsdienstjuf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterhesselen

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1022
Totaal aantal bezoekers 19642

Voorgaande reizen:

19 November 2013 - 13 Februari 2013

Straatkinderen van Bangalore

Landen bezocht: