Luc in India - Reisverslag uit Bangalore, India van gerardengarmainindia - WaarBenJij.nu Luc in India - Reisverslag uit Bangalore, India van gerardengarmainindia - WaarBenJij.nu

Luc in India

Door: Luc

11 December 2013 | India, Bangalore

India heeft vele voordelen, zoals bijna nooit regen, het is er heel warm en heel goedkoop eten. Maar het heeft ook nadelen zoals dat er soms geen elektriciteit is, de wifi doet het ook niet altijd en er zijn vele ziekten waar je aan dood kunt gaan. Gelukkig ben ik nog niet ziek geweest. Maar het eten is hier heel lekker en goedkoop; 30 roepie (dat is veertig eurocent)! En dat zijn vooral noodels. Het vlees moet je absoluut niet eten daar, kun je heel ziek van worden net zoals ijs. We eten één keer in de week iets westers. Dan gaan we bijvoorbeeld naar de Mc Donalds of andere dure tentjes.
We hebben al Belgen en een paar Nederlanders ontmoet. En één van die Nederlanders werkt ook aan projecten bij weeshuizen en scholen zoals Yuvalok. Ik zit daar in de 7th standard, dat is in Nederland klas 1 van de middelbare school. Ik heb samen met mijn klas in India ook nog met mijn klas in Nederland geskyped. Dat vonden ze heel interessant. Wij bedachten vragen voor elkaar. Toen de kinderen in Nederland vroegen waar ze woonden, vertelden de kinderen in India dat ze in een huis wonen met maar één kamer, dus keuken, kamer en slaapkamer in één. Ook krijgen ze als avondeten vaak alleen maar thee met een koekje.
Mijn beste vriend hier is Sudachen (spreek uit; soedasjen). Ik speel vaak voetbal met de jongens van mijn klas. Er is één jongen die heel sterk is, dat kun je op de foto wel zien. Maar het allerbelangrijkste is dat we de school helpen. En dat is goed gelukt met de flessenactie en de andere dingen. Het gaat niet alleen naar de grote school ook naar een andere, kleine school van Yuvalok. Daar zitten alle kinderen nog op de grond of krijgen ze buiten les onder een boom. Deze kinderen komen uit de dorpen erom heen. De kinderen van de grote Yuvalok school komen uit de sloppenwijken.
We zijn zelf ook naar een weeshuis geweest. Dat staat ook op de foto's. Een weesmeisje dat daar woont gaat binnenkort trouwen. Ze heeft dan extra kleren en een bruidsschat nodig, anders kan ze niet trouwen. Het weeshuis kan dat niet allemaal betalen. We zullen hen daarmee proberen te helpen. Als je in India niet getrouwd bent dan ben je een soort van loser.
Dat was mijn blogverhaal.
Doei =-] Luc.

• 11 December 2013 - 19:47

Tante Alida:

Wat kun jij goed vertellen zeg,knap gedaan! Ga zo verder, ik kijk er naar uit!
    groetjes van ons,doei!

• 13 December 2013 - 19:47

Gerie:

Ha die Luc,

Wat een mooi verhaal, zo duidelijk. Jij kunt goed verhalen schrijven.
    leuke foto's. Het is wel duidelijk dat jullie goed kunnen helpen daar.
    Ik hoop snel op een vervolgverhaal van je.
    Groetjes aan allemaal. Zo jammer dat Skype niet lukte deze week. Misschien in het weekend.

Lieve groeten,
    Tante Ria en Tante Gerie

• 18 December 2013 - 20:28

Frieda:

Hoi Luc,
    We vinden dat je een erg leuke blog hebt geschreven, we kijken alweer uit naar de volgende!!! Ook leuke foto's van je nieuwe vrienden!
    Groetjes van Manon, Tijmen, Bob en Frieda

• 19 December 2013 - 09:31

Jose:

Lieve Luc!
    wa een prachtig verhaal!!! heel mooi verteld!
    Fijn te lezen dat je ook een beste vriend hebt in India !
    Veel liefs van joseetje

• 20 December 2013 - 12:29

Baukje:

Ha Luc! Ook al zo'n goed reisverslag, ik heb het verhaal van Bart gelezen en net genoten van jouw stukje. Jullie kunnen wel reisboeken gaan schrijven! Leuke foto's, mooi van jou en je beste vriend! Jullie maken veel mee. Gelukkig ben je nog niet ziek geweest. Klopt het dat jullie lang meer in Bangalore zijn? Waar gaan jullie daarna naar toe? Groetjes van Baukje