Bart in India - Reisverslag uit Bangalore, India van gerardengarmainindia - WaarBenJij.nu Bart in India - Reisverslag uit Bangalore, India van gerardengarmainindia - WaarBenJij.nu

Bart in India

Door: Bart

19 December 2013 | India, Bangalore

Deze week op maandag gingen we samen met een Belgisch gezin naar Wonderla een heel mooi pretpark. We zijn er met de auto naar toe gegaan, maar het duurde wel heel lang ondanks dat het maar 45 km was. Het is hier zo druk op de weg dat het geen meter opschiet. Allemaal auto's, motoren, vrachtauto's, bussen, riksha's, brommers, scooters, koeien en heel veel mensen.
Er zijn hier volgens mij geen verkeersregels, iedereen doet maar wat. Als je de weg opdraait moet je gewoon niet kijken of er ook verkeer aankomt, dus je draait de weg op en hoopt dat de anderen voor je uitwijken of stoppen. Ondanks deze verkeerschaos zijn we toch veilig in Wonderla aangekomen. Wonderla kun je een beetje vergelijken met pretpark Hellendoorn.
Er was een hele hoge toren van wel 50 meter hoog en daarboven op hadden ze nog een reuzenrad van 30 meter gebouwd. Dat was pas super hoog. Toen we boven in waren konden we zelfs de bergen in de verte zien.
Er waren heel veel attracties maar het leukste waren de waterattracties; hele hoge glijbanen waar je met bootjes of banden vanaf ging. En het ging snoei hard.
Wat ik wel een beetje raar vond, was dat alle Indiase mensen met de kleren aan gingen zwemmen.
Waarschijnlijk hebben ze nog geen A en B zwemdiploma want ze hadden allemaal nog een zwemband om. Ook waren er heel veel attracties die over de kop gingen.
De dag was zo voorbij en op de terugweg hebben we met ons allen in een eettentje nog lekkere egg noodles gegeten.
De dag erna vierden we kerst met de meesters en de juffen van Yuvalok en kregen we cadeautjes.
We deden ook leuke spelletjes zoals stoelendans, smarties met een rietje van het ene bakje naar het andere bakje zuigen, en welke juffen de meeste bindies op het gezicht van de jongens konden plakken. En we hebben aan het eind nog kippenpoten gegeten. Eigenlijk mogen wij hier geen kippenpoten eten van papa en mama maar deze waren veilig.
Vrijdag vieren we kerst met de kinderen van Yuvalok. Ze gaan toneelstukjes doen, dansen en liedjes zingen en alle kinderen krijgen een kerstcadeautje.
Mijn opa en mijn neef komen volgende week maandag. Dat vind ik erg leuk!
Ik heb gisteren met mijn klas geskypt en Rien met zijn klas.
Na de Kerstvakantie zijn we nog 2 weken in Bangalore.
Ik zit trouwens in 3 standard dat is in Nederland
groep 5. In India is het in de Winter 25/30 graden
en in de zomer 35/40 graden.

Groetjes Bart Foto's volgen nog

• 20 December 2013 - 12:23

Baukje:

He Bart! Wat een mooi verhaal! Wat maken jullie toch veel meer daar in India. Gaan jullie ook kerst vieren, met een echte kerstboom? Misschien wel een beetje gek om kerst te vieren terwijl het heel warm is! Dat is het hier in Nederland niet....het is grijs, het regent en het is ongeveer 7 graden. Veel plezier nog en ik kijk uit naar al jullie reisverslagen. Groeten aan de hele familie. Baukje

• 20 December 2013 - 12:23

Baukje:

• 20 December 2013 - 18:50

Tante Alida:

Tjonge Bart,jij doet niet voor je broer onder hoor,wat weer een leuk verslag! Hier gaat alles goed in Middelburg. Wij ,oom Kor en ik, willen jullie gezellige kerstdagen wensen en een leuke jaarwisseling en een heel goed nieuwjaar. Wat fijn, dat jullie bezoek krijgen uit Nederland,dan kunnen jullie alles laten zien, waar jullie mee bezig zijn. Doe je de groeten aan papa en mama en je broer en broertje?
    Tot een volgende keer, doei!

• 21 December 2013 - 10:40

Ria :

Ha, die Bart,
    Wat een mooi verhaal, ik had er wel bij willen zijn.
    Wat leuk dat ze daar ook een pretpark hebben. Had jij wel een zwembroek aan?
    Wel een beetje raar dat ze daar geen verkeersregels kennen. Heb je op school zeker ook geen verkeerslessen!
    Hebben jullie nu kerstvakantie en helemaal top dat opa en Joris komen?
    Ik ben benieuwd naar de foto's die volgen.
    Heel fijne kerstdagen, liefs voor jou en ook voor papa, mama, Luc en Rien .

Tante Gerie en tante Ria

• 22 December 2013 - 19:37

Hylke:

Leuk dat je oom en je neef komen. ik vind dat zwemmen ook raar en de verkeer...ZEKER!!! Ik hou niet echt van kippenpoot trouwens.
    Maar volgens mij... JUULIE WEL!!!!!!!!!!!

• 22 December 2013 - 20:02

Oom Gerrit En Tante Janny:

Jullie kunnen wel leuke verhalen vertellen jongens. Jullie maken heel veel mee en gaan dus ook nog naar pretparken!!! Ik denk dat heel veel kinderen uit de klas in Oosterhesselen jaloers op jullie zijn. Hier hebben de kinderen afgelopen week ook Kerst gevierd op school en zij hebben nu vakantie. Wij wensen jullie allemaal prettige Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar. Wat gezellig dat opa Lanting en jullie neef langskomen en dat jullie samen Kerst kunnen vieren! Doei, oom Gerrit en tante Janny